WeerstandBreed
thomas wildeboer

thomas wildeboer

Verhoog je weerstand met deze 5 tips!

Het lijkt wel of ons leven wordt beheerst door het Coronavirus. ⁠Overal waar je komt hoor je mensen erover.

En natuurlijk de eindeloze discussie over de mondkapjes, testpaketten en handschoenen. Waar zijn ze nog verkrijgbaar? Hebben ziekenhuizen nog wel genoeg?

Diverse onderzoeken geven nog geen 100% uitsluitsel in hoeverre een mondkapje je beschermd tegen het virus, of dat jij alleen andere mensen beschermd wanneer je het virus zelf draagt.

Nu zijn het allemaal goede maatregelen om verspreiding te voorkomen. Maar als individu kan je meer doen: ⁠

Je immuunsysteem zo goed mogelijk ondersteunen! ⁠

Want hoe beter jouw weerstand, hoe minder groot risico je loopt dat je gevaarlijk ziek wordt van het virus!

Weerstand bouw je niet alleen met de welbekende gezonde voeding, veel groente en het eten van twee stuks fruit. Want dat kennen we allemaal wel!

Maar welke supplementen en biohacks kunnen we gebruiken om ons lichaam en immuunsysteem te versterken?⁠

Vitamine C⁠

Om het immuunsysteem in één post uit te leggen is niet zo makkelijk dus ik doe het even in Jip en Janneke taal. Om veel en verschillende witte bloedlichaampjes aan te maken (soldaten in ons lichaam) is vitamine C nodig. Daarnaast is vitamine C ook behulpzaam bij luchtwegaandoeningen.⁠

Je lichaam kan maar 500 mg per keer opnemen. Verdeel max. 4 gram per dag dus over porties van 500 mg.⁠

Wanneer je vitamine C in grotere hoeveelheden gebruikt gezien de omstandigheden is het handig om een vorm te gebruiken die de maag en gebit beschermen (ascorbaat). Te verkrijgen als magnesiumascorbaat of calciumascorbaat.⁠

Zink

Die witte bloedlichaampjes hebben voldoende boodschappers nodig die het immuunsysteem aanzetten tot actie. Hier is zink voor nodig, ongeveer 20-30 mg per dag.⁠

Vitamine D

Om het hele immuuncircus optimaal te laten werken is vitamine D onmisbaar. Je kunt het beste vitamine D nemen waar K2 aan is toegevoegd dit, zorgt namelijk voor de beste opname in het lichaam.

Intermittent fasting⁠

Snachts houd je immuunsysteem een grote schoonmaak. Zorg ervoor dat je tussen je laatste eetmoment en het ontbijt 12-16 uur niks eet/drinkt wat calorieën bevat. Zo ondersteun je de grote schoonmaak en geef je je lichaam alle tijd die het nodig heeft om het voedsel van die dag te verteren.

Koude douche⁠

Om je immuunsysteem een boost te geven kun je ’s ochtends een koude douche nemen. Het gaat hier om het ‘schrikmoment’. Je hoeft dus niet 10 minuten onder een ijskoude douche te staan. ⁠

Eerst even lekker warm en dan draai je de kraan om!

Oja… dat schrikmoment zorgt er ook direct voor dat je wakker bent en fris en fruitig aan de dag kan beginnen!

deel dit artikel

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on linkedin
LinkedIn

anderen bekeken ook...